Interpretacja indywidualna z dnia 23.11.2016, sygn. 3063-ILPP1-2.4512.112.2016.2.PG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. 3063-ILPP1-2.4512.112.2016.2.PG
Prawo do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją inwestycji.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 11 października 2016 r. (data wpływu 18 października 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 31 października 2016 r. (data wpływu 7 listopada 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT wykazanego na fakturach dokumentujących poniesione wydatki w ramach realizacji planowanej inwestycji pn. Zachowanie dziedzictwa kulturowego () jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 października 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT wykazanego na fakturach dokumentujących poniesione wydatki w ramach realizacji planowanej inwestycji pn. Zachowanie dziedzictwa kulturowego () . Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 31 października 2016 r. (data wpływu 7 listopada 2016 r.) o informacje doprecyzowujące opis sprawy oraz dodatkową opłatę.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina działa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.). Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego powołaną do organizacji zbiorowego lokalnego życia publicznego na swoim terytorium oraz realizacji zbiorowych potrzeb wspólnoty należących do jej zakresu działania. Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina jest właścicielem zamku, będącego głównym zabytkiem i atrakcją turystyczną Gminy. Gmina stała się właścicielem nieruchomości w drodze komunalizacji mienia państwowego, którą nabyła z mocy prawa nieodpłatnie nieruchomość państwową. Zarządzanie tym obiektem zostanie powierzone A, w formie nieodpłatnego użytkowania. A jest samorządową instytucją kultury działająca na zasadach określonych w ustawie z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, której organizatorem jest jednostka samorządu terytorialnego Gmina. Gmina zaznaczyła, że A prowadzi działalność statutową z wykorzystaniem przedmiotu użytkowania. Przedmiotem działalności statutowej A jest realizacja zadań własnych Gminy. dotyczących zaspokajania zbiorowych potrzeb mieszkańców w zakresie kultury i ochrony zabytków. Gmina przekazuje w formie dotacji środki finansowe na upowszechnianie kultury na terenie gminy dla A w części 1/12 każdego miesiąca. Do zakresu działalności A wchodzi również prowadzenie innej, pozastatutowej działalności gospodarczej, mającej na celu uzupełnienie źródeł finansowania, polegającej w szczególności na: organizowaniu imprez turystycznych, wynajmie pokoi noclegowych i sal, działalności handlowej w tym gastronomicznej itp. Gmina złożyła wniosek o dofinansowanie w ramach Osi priorytetowej V Ochrona Środowiska, dziedzictwa kulturowego i naturalnego poddziałanie 5.3.1 Dziedzictwo kulturowe i kultura, Regionalny Program Operacyjny Województwa 2014-2020 Zachowanie dziedzictwa kulturowego () .
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty