Interpretacja indywidualna z dnia 04.05.2016, sygn. ITPP1/4512-128/16/KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/4512-128/16/KM
Interpretacja przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu obliczenia proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a i nast. ustawy, według metody kosztowej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z póżn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 17 lutego 2016 r. (data wpływu 23 lutego 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu obliczenia proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a i nast. ustawy, według metody kosztowej jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 lutego 2016 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu obliczenia proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a i nast. ustawy, według metody kosztowej.
W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Dom Kultury z siedzibą w M. przy ul. , zwany dalej DK, jest samorządową instytucją kultury, wpisaną do rejestru samorządowych instytucji kultury Miasta M., posiadającą osobowość prawną, działającą na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r., poz. 406).
Podstawowym celem działania DK jest rozpoznawanie, rozbudzanie i zaspakajanie potrzeb oraz aspiracji kulturalnych społeczeństwa poprzez tworzenie, upowszechnianie, organizowanie oraz promowanie działalności artystycznej, kulturalnej, turystycznej i promocyjnej. Do głównych zadań DK należy w szczególności: prowadzenie edukacji kulturalnej i artystycznej, szczególnie wśród dzieci i młodzieży oraz całej społeczności lokalnej, upowszechnianie kultury, sztuki i edukacji oraz zaspakajanie potrzeb w tym zakresie mieszkańców Gminy M., prowadzenie działalności środowiskowej, rozwijanie zainteresowań artystycznych dzieci i młodzieży oraz osób starszych, mieszkańców gminy M. pod nadzorem doświadczonych opiekunów i instruktorów, wychowanie przez sztukę, działanie oraz dialog środowiskowy i kulturalny, tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiej twórczości lokalnej i folkloru, a także rękodzielnictwa ludowego i artystycznego, organizowanie koncertów, festiwali muzycznych, występów kabaretów, festiwali i spotkań teatralnych, projekcji i festiwali filmowych, plenerów malarskich, wystaw i imprez wystawienniczych, prezentacji artystów polskich i zagranicznych, zarówno amatorskich jak i profesjonalnych lub ich współorganizacja, organizowanie miejskich imprez kulturalnych, rekreacyjno-sportowych, gromadzenie, dokumentowanie, tworzenie, ochrona i udostępnianie dóbr kultury, prowadzenie Centrum i Punktu Informacji Kulturalno-Turystycznej, współpraca z podmiotami i gestorami branży turystycznej, w zakresie turystyki i promocji gminy i regionu, opracowanie i prezentacja materiałów informacyjnych i promocyjnych DK i gminy M., udział w targach turystycznych oraz wystawach, prowadzenie lub współorganizowanie zajęć rozwojowych, organizowanie przeglądów twórczości amatorskiej, konkursów, warsztatów, turniejów oraz festiwali gminnych, powiatowych ogólnopolskich i międzynarodowych, współpraca z organami Organizatora w reprezentowaniu na zewnątrz dorobku kulturalnego i promocji gminy. Przedmiotem działań DK jest społeczność lokalna oraz goście i turyści przebywający na wypoczynku w Gminie M.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty