Interpretacja indywidualna z dnia 25.11.2015, sygn. IBPP1/4512-723/15/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/4512-723/15/AW
Opodatkowanie opłat za usuwanie pojazdów i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym. Konieczność korygowania deklaracji VAT-7 w sytuacji gdy przedmiotowe opłaty nie podlegają VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 26 sierpnia 2015 r. (data wpływu 8 września 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- opodatkowania opłat za usuwanie pojazdów i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym jest prawidłowe;
- konieczności korygowania deklaracji VAT-7 w sytuacji gdy przedmiotowe opłaty nie podlegają VAT jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 września 2015 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- opodatkowania opłat za usuwanie pojazdów i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym;
- konieczności korygowania deklaracji VAT-7 w sytuacji gdy przedmiotowe opłaty nie podlegają VAT.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jako miasto na prawach powiatu realizuje zadanie usuwania i przechowywania usuniętych pojazdów na parkingu strzeżonym określone w art. 130a ust. 5f ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 1137 ze zm.).
Gmina Miasto jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
W związku z nowelizacją cytowanej ustawy usuwanie pojazdów i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym z dniem 21 sierpnia 2011 r. stało się zadaniem własnym powiatu. Opłaty za usuwanie i parkowanie usuniętych pojazdów stanowią dochód własny powiatu. Przepis art. 130a ust. 6 ustawy zawiera delegację dla Rady Miasta do określania corocznie wysokości opłat za usuwanie pojazdów z dróg, przechowywanie ich na parkingu strzeżonym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty