Interpretacja indywidualna z dnia 13.05.2015, sygn. IBPBI/1/4511-122/15/ESZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/1/4511-122/15/ESZ
możliwości zwolnienia z opodatkowania środków pieniężnych jakie Wnioskodawczyni otrzymała w związku z realizacją projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z 28 stycznia 2015 r. (data wpływu do tut. Biura 3 lutego 2015 r.), uzupełnionym 4 maja 2015 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie:
-możliwości zwolnienia z opodatkowania środków pieniężnych jakie Wnioskodawczyni otrzymała w związku z realizacją projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - jest prawidłowe,
-podstawy prawnej zwolnienia z opodatkowania ww. środków finansowych w odniesieniu do środków otrzymanych:
- ze środków Unii Europejskiej jest nieprawidłowe,
- z budżetu państwa jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 lutego 2015 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania środków pieniężnych jakie Wnioskodawczyni otrzymała w związku z realizacją projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 20 kwietnia 2015 r. Znak: IBPBI/1/4511-122/15/ESZ wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 4 maja 2015 r.
We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Uchwałą Rady Miejskiej z 30 maja 2012 r. oraz na podstawie umowy z 1 sierpnia 2012 r. w sprawie przekazania prowadzenia szkoły publicznej osobie fizycznej Wnioskodawczyni stała się organem prowadzącym publiczną Szkołę Podstawową (wg § 2 tej umowy od 1 września 2012 r.). W dniu 3 sierpnia 2012 r. szkoła ta została wpisana do ewidencji szkół i placówek oświatowych publicznych na terenie Gminy. Na realizację statutowych zadań Gmina udziela szkole dotacji na każdego ucznia w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w szkołach tego samego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę. Jako osoba przejmująca prowadzenie szkoły Wnioskodawczyni ma wynikający z ww. umowy obowiązek wydatkowania otrzymanej dotacji zgodnie z przeznaczeniem i jej rozliczenia z Gminą. Otrzymana dotacja ma pokryć bieżące wydatki funkcjonowania szkoły m.in. opłaty za energię elektryczną, ogrzewanie, zakup materiałów biurowych, wynagrodzenie nauczycieli, a także wynagrodzenie Wnioskodawczyni otrzymane z tytułu prowadzenia szkoły i prowadzenia zajęć lekcyjnych. Wnioskodawczyni nie dokonywała wpisu do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, ponieważ w myśl art. 83a ust 1. ustawy o systemie oświaty, prowadzenie szkoły, o której mowa w art. 90a ust. 1 nie jest działalnością gospodarczą.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty