Interpretacja indywidualna z dnia 16.07.2015, sygn. IPTPP3/4512-104/15-4/ALN, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP3/4512-104/15-4/ALN
Brak konieczności zwrotu otrzymanej ulgi z tytułu zakupu kasy rejestrującej- rezerwowej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2015 r. (data wpływu 16 kwietnia 2015 r.) uzupełniony pismem z dnia 12 czerwca 2015 r. (data wpływu 16 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwrotu otrzymanej kwoty z tytułu zakupu kasy rejestrującej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 kwietnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwrotu otrzymanej kwoty z tytułu zakupu kasy rejestrującej.
Wniosek uzupełniono pismem z dnia 12 czerwca 2015 r. (data wpływu 16 czerwca 2015 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy i przeformułowanie pytania.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.(ostatecznie doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku)
W okresie 3.05.1997 do 28.02.2015 Wnioskodawca prowadził działalność gospodarczą pod nazwą Zakład Opieki Zdrowia (dwa gabinety stomatologiczne). W roku 2011 wraz z wejściem obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących Wnioskodawca zakupił dwie kasy fiskalne i dopełnił wszelkich obowiązków związanych ze zgłoszeniem ilości i miejsca użytkowania, fiskalizacji oraz zgłoszenia do właściwego urzędu skarbowego ( Wnioskodawca otrzymał dla kas numery ewidencyjne. Zgodnie z obowiązującymi przepisami Wnioskodawca otrzymał ulgę w wysokości 1400 zł (2 x 700 zł). Począwszy do maja 2011 Wnioskodawca rozpoczął ewidencję sprzedaży na obu kasach fiskalnych. Od maja 2012 w związku z likwidacją jednego z gabinetów ewidencja sprzedaży była prowadzona na jednej kasie. Druga została zgłoszona do Urzędu Skarbowego . jako kasa rezerwowa. Przez cały okres użytkowania obie kasy fiskalne miały dokonywane obowiązkowo przeglądy techniczne przez właściwy serwis. W związku z zaprzestaniem działalności gospodarczej z dniem 28.02.2015 Wnioskodawca zgłosił ten fakt do Urzędu Skarbowego ... celem likwidacji kas. W dniu 19.03.2015 dokonano odczytu obu kas i spisano protokół. Wnioskodawca podał, że nie stwierdzono, żadnych nieprawidłowości w użytkowaniu i ewidencji sprzedaży. Wnioskodawca wskazał, że stwierdzono jednak konieczność zwrotu ulgi w wysokości 700 zł za kasę rezerwową ponieważ od maja 2012 do 28.02.2015 nie dokonywano na niej ewidencji sprzedaży i jej okres użytkowania jest w związku z tym krótszy niż 3 lata od daty rozpoczęcia ewidencjonowania.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty