Interpretacja indywidualna z dnia 11.12.2015, sygn. ILPP1/4512-1-710/15-5/NS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-710/15-5/NS
Opodatkowanie nagród wydawanych uczestnikom konkursów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 17 września 2015 r. (data wpływu 24 września 2015 r.), uzupełnionym pismami z dnia 28 września 2015 r. (data wpływu 2 października 2015 r.) oraz z dnia 7 grudnia 2015 r. (data wpływu 9 grudnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nagród wydawanych uczestnikom konkursów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 września 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nagród wydawanych uczestnikom konkursów. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 28 września 2015 r. (data wpływu 2 października 2015 r.) o dowód uiszczenia opłaty za wydanie interpretacji i opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa oraz z dnia 7 grudnia 2015 r. (data wpływu 9 grudnia 2015 r.) o informacje doprecyzowujące przedstawiony stan faktyczny.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka jest firmą, której podstawowym profilem działalności gospodarczej jest sprzedaż zarówno o charakterze detalicznym, jak i hurtowym sprzętu i artykułów gospodarstwa domowego, ze szczególnym uwzględnieniem artykułów gastronomicznych.
Kontrahentami zawieranych umów handlowych są zarówno osoby fizyczne, jak i osoby prawne.
Sprzedaż prowadzona przez Wnioskodawcę realizowana jest poprzez sieć dystrybutorów, hurtowni działających na zasadzie A, jak i realizowana jest w ramach sprzedaży internetowej przez sklepy internetowe. Spółka w celu promowania swojej działalności oraz zwiększenia atrakcyjności swojej oferty oraz nabycia nowych potencjalnych klientów organizuje na portalach społecznościowych użytkowanych w szczególności przez blogerów kulinarnych konkursy na przepisy kulinarne z wykorzystaniem określonego urządzenia lub wyposażenia wykorzystywanego w kuchni znajdującego się w ofercie handlowej Wnioskodawcy. Regulamin konkursu organizowanego przez Spółkę dostępny jest każdorazowo na stronie internetowej, bądź profilu internetowym Wnioskodawcy. Nagrodami przewidzianymi w organizowanych konkursach są urządzenia z oferty handlowej Spółki.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty