Interpretacja indywidualna z dnia 18.11.2015, sygn. ILPP2/4512-1-640/15-4/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-640/15-4/PR
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania i udokumentowania sprzedaży majątku wykorzystywanego do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 sierpnia 2015 r. (data wpływu do IS w Poznaniu 17 sierpnia 2015 r., data wpływu do BKIP w Lesznie 20 sierpnia 2015 r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 października 2015 r. (data wpływu 2 listopada 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i udokumentowania sprzedaży przyczepki i skrapiarki jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 sierpnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i udokumentowania sprzedaży przyczepki i skrapiarki. Wniosek został uzupełniony w dniu 2 listopada 2015 r. o dokumenty, z których wynika prawo osób podpisanych na wniosku do reprezentowania Wnioskodawcy przed organem właściwym do wydawania interpretacji indywidualnych w zakresie prawa podatkowego.
We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Jednostka samorządu terytorialnego Powiat jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny od dnia 3 listopada 2014 r. Powiat jest właścicielem mienia ruchomego przyczepki i skrapiarki. Mienie to w 2011 r. Powiat przejął po zlikwidowanej jednostce budżetowej Powiatowym Zarządzie Dróg. Jednostka ta w latach 19982011 była jednostką organizacyjną Powiatu, przy pomocy której Powiat wykonywał czynności z zakresu publicznych zadań własnych dotyczących powiatowych dróg publicznych, nałożone na powiat przepisami art. 4 ust. 1 pkt 6 ustawy o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 885, z późn. zm.). Powiatowy Zarząd Dróg nabył przyczepkę na początku lat 90-tych, tj. przed wejściem w życie ustawy o VAT, natomiast skrapiarkę w 2004 r. i wykorzystywał je wyłącznie do czynności z zakresu zadań publicznych na drogach. W momencie zakupu obu sprzętów Powiatowy Zarząd Dróg nie był podatnikiem VAT i nie przysługiwało mu prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od ich nabycia. Sprzęt nie służył działalności w celu osiągnięcia przychodu, a wyłącznie do prac remontowych na drogach czyli działalności niepodlegającej podatkowi VAT. Od momentu przejęcia przez Powiat sprzęt był wykorzystywany wyłącznie do prac na publicznych drogach powiatowych. Sprzęt nie był wykorzystywany ani udostępniany innym podmiotom odpłatnie, ani nieodpłatnie. W 2015 r. Powiat sprzedał na podstawie umów sprzedaży skrapiarkę i przyczepkę podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą. W związku ze sprzedażą Powiat, na wyraźne żądanie nabywców, wystawił faktury dokumentujące sprzedaż niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, jednocześnie wskazując podstawę prawną art. 15 ust. 6 ustawy o VAT.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty