18.08.2015 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 18.08.2015, sygn. ILPP1/4512-1-400/15-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-400/15-2/AW

Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 maja 2015 r. (data wpływu 27 maja 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 maja 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Zespół Szkół Ogólnokształcących jest jednostką budżetową, której działalność w całości finansowana jest z budżetu Państwa. Szkoła realizując zadania oświatowe w zakresie kształcenia i wychowania, świadczy głównie usługi edukacyjne oraz usługi z zakresu kultury i sportu. Wykonywanie tych usług wynika z realizacji zadań statutowych publicznych jednostek oświatowych i jest nieodpłatne.

Najczęściej wykonywanymi przez jednostkę czynnościami podlegającymi opodatkowaniu są usługi najmu i dzierżawy pomieszczeń szkoły i hali sportowej. Szkoła zarządza pomieszczeniami we własnym imieniu i na własny rachunek. Starostwo Powiatowe w drodze uchwały Rady Powiatu ustaliło wysokość i zasady pobierania opłat za korzystanie z pomieszczeń szkoły i hali sportowej. Opłaty za wynajem dokumentowane są wystawianymi przez Szkołę fakturami, na których jako wynajmujący wskazywana jest Szkoła. Opłaty te pobierane przez Szkołę stanowią dochód budżetu Powiatu. Szkoła jako jednostka budżetowa zobowiązana jest do odprowadzania na rachunek budżetu Powiatu zrealizowanych dochodów.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne