Interpretacja indywidualna z dnia 30.12.2014, sygn. IPPP3/443-965/14-4/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-965/14-4/SM
Stawka podatku do olejów mineralnych (benzyn) używanych do czyszczenia maszyn
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 14 września 2014 r. (data wpływu 24 września 2014 r.), uzupełnionym w dniu 22 października 2014 r. w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP3/443-965/14-2/SM z dnia 10 października 2014 r. (skutecznie doręczone w dniu 17 października 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stawki podatku dla olejów mineralnych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 września 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stawki podatku dla olejów mineralnych.
Wniosek został uzupełniony w dniu 22 października 2014 r. w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP3/443-965/14-2/SM z dnia 10 października 2014 r.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca prowadzi działalność przedsiębiorczą w zakresie czyszczenia części maszyn i ich elementów bez opłukiwania. Podstawą technologiczną niniejszej czynności jest mycie - odtłuszczanie części maszyn i jej elementów z użyciem stosownego rozpuszczalnika. Tym rozpuszczalnikiem jest zazwyczaj (więc nie chodzi tu o preparaty na bazie wody) olej mineralny o stosownym składzie i stosownych parametrach fizyczno-chemicznych, który jest przedmiotem podatku akcyzowego. Po stronie chemicznej podstawą wyrobów jest odpowiednia hydrogenowa frakcja ropy naftowej. Wnioskodawca używa rozpuszczalników - z odpowiednimi kodami nomenklatury CN 2710 12 21 i CN 2710 12 25 (dalej: Rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 o nomenklaturze celnej i statystycznej i o wspólnej Taryfie celnej włącznie z załącznikiem I, w brzmieniu późniejszych zmian). Ponieważ działalność handlowa Wnioskodawcy nie ogranicza się tylko do regionu Republiki Czeskiej, bo Wnioskodawca dostarcza również niniejsze oleje mineralne na przykład i do Polski - proces przebiega tak, że Wnioskodawca kupi w Niemczech (SRN) od producenta konkretny rozpuszczalnik (olej mineralny) i dowiezie go do Republiki Czeskiej (RCZ), gdzie w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawnymi wprowadzi go do wolnego obiegu podatkowego i zapłaci od niego podatek akcyzowy według przepisów Republiki Czeskiej. Jeśli potem Wnioskodawca zawrze transakcję handlową z inną osobą prowadzącą działalność gospodarczą w Polsce, wyeksportuje dany rozpuszczalnik do końcowego spożycia - konsumpcji do Polski. Dokumentacja i dokumenty przy tym eksporcie odpowiadają wymaganiom stosownych przepisów Unii Europejskiej (UE) i Republiki Czeskiej (RCZ).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty