16.04.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 16.04.2014, sygn. IPPP3/443-39/14-2/LK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-39/14-2/LK

opodatkowanie wydania próbek

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 stycznia 2014 r. (data wpływu 17 stycznia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wydania próbek jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 stycznia 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wydania próbek.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka w zakresie prowadzonej działalności zajmuje się dystrybucją urządzeń, akcesoriów oraz aplikacji służących do nawigacji w oparciu o technologię globalnego systemu pozycjonowania (GPS). Spółka kategoryzuje dystrybuowane przez siebie towary i aplikacje ze względu na segmenty rynkowe; na przeznaczone do nawigacji samochodowej, turystycznej, morskiej i sportowej. Towary zaopatrzone w system GPS (odbiorniki GPS) umożliwiają obliczanie dokładnej pozycji, prędkości poruszania się oraz daty i godziny w danej lokalizacji. Z kolei aplikacje dystrybuowane przez G. umożliwiają zastosowanie systemów nawigacyjnych w dedykowanych urządzeniach należących do konsumenta. Spółka specjalizuje się w dystrybucji odbiorników GPS przeznaczonych do nawigacji samochodowej, aplikacji zawierających systemy nawigacyjne przeznaczone do telefonów komórkowych i innych urządzeń telekomunikacyjnych, jak również urządzeń zawierających systemy GPS przeznaczonych do wykorzystania w treningach sportowych, żeglarstwie, trekkingu czy też w lotnictwie. Spółka poza sporadycznymi przypadkami nie dokonuje sprzedaży detalicznej. Spółka sprzedaje swoje produkty głównie do sieci handlowych (przeważnie elektronicznych), sieci sklepów elektronicznych oraz do pojedynczych sklepów elektronicznych.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne