Interpretacja indywidualna z dnia 18.03.2014, sygn. IPPP2/443-1325/13-4/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1325/13-4/KOM
prawidłowość udokumentowania fakturą wykonanej usługi budowlanej, możliwość anulowania faktur niewprowadzonych do obrotu i prawo do złożenia korekty deklaracji oraz wniosku o stwierdzenie nadpłaty
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony - przedstawione we wniosku z dnia 4 grudnia 2013 r. (data wpływu 9 grudnia 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 28 lutego 2014 r. (data wpływu 5 marca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości udokumentowania fakturą wykonanej usługi budowlanej, możliwości anulowania faktur niewprowadzonych do obrotu i prawa do złożenia korekty deklaracji oraz wniosku o stwierdzenie nadpłaty (Pyt. 1 i 2) - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 grudnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości udokumentowania fakturą wykonanej usługi budowlanej, możliwości anulowania faktur niewprowadzonych do obrotu i prawa do złożenia korekty deklaracji oraz wniosku o stwierdzenie nadpłaty. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 28 lutego 2014 r. (data wpływu 5 marca 2014 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 18 lutego 2014 r. Nr IPPP2/443-1325/13-2/KOM (skutecznie doręczone dnia 21 lutego 2014 r.).
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Spółka S.A. (dalej Wnioskodawca lub Spółka) wraz z dwoma innymi podmiotami będącymi spółkami kapitałowymi z siedzibą w Polsce (dalej P1, P2 łącznie jako Uczestnicy konsorcjum) zawarła umowę konsorcjum w celu realizacji projektu w zakresie wykonania modernizacji linii kolejowej na określonym odcinku (dalej Umowa konsorcjum). Zamawiającym była P. L. S.A. (dalej Zamawiający).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty