Interpretacja indywidualna z dnia 12.12.2014, sygn. ILPP2/443-1007/14-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1007/14-2/MN
Opodatkowanie odpłatnego udzielenia przez Gminę na rzecz Agencji artystycznej licencji na korzystanie z logo festiwalu i nazwy festiwalu. Prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na organizację festiwalu z faktur otrzymanych od Agencji artystycznej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 11 września 2014 r. (data wpływu 15 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania odpłatnego udzielenia przez Gminę na rzecz Agencji artystycznej licencji na korzystanie z logo festiwalu i nazwy festiwalu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 września 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania odpłatnego udzielenia przez Gminę na rzecz Agencji artystycznej licencji na korzystanie z logo festiwalu i nazwy festiwalu.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT). Na terenie Gminy odbywa się co roku impreza biletowana (dalej: festiwal, impreza). Organizatorem festiwalu jest podmiot zewnętrzny specjalizujący się w organizacji imprez masowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2009 r. Nr 62, poz. 504, z późn. zm.). W szczególności, organizator imprezy (dalej: Agencja lub Agencja artystyczna) jest odpowiedzialny za program artystyczny, w tym przede wszystkim: wybór artystów, nagłośnienie imprezy, przygotowanie i wprowadzenie do sprzedaży biletów na festiwal, jak również reklamę imprezy. Agencja artystyczna czerpie we własnym imieniu i na własną rzecz zasadniczą część przychodów z festiwalu, w tym pochodzących ze sprzedaży biletów, umów barterowych z media-patronami oraz od sponsorów. Przychody z tego tytułu, w tym przede wszystkim opłaty z tytułu sprzedaży biletów i karnetów, Agencja traktuje jako czynności opodatkowane VAT, ujmuje je w swoich rejestrach sprzedaży i rozlicza z tego tytułu VAT należny.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty