Interpretacja indywidualna z dnia 15.07.2014, sygn. ILPP2/443-440/14-3/AKr, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-440/14-3/AKr
Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości i terminu obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielanych rabatów, jak również sposobu ich dokumentowania
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, reprezentowanej przez Doradcę podatkowego Panią W., przedstawione we wniosku z dnia 14 kwietnia 2014 r. (data wpływu 16 kwietnia 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 kwietnia 2014 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości i terminu obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielanych rabatów, jak również sposobu ich dokumentowania jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości i terminu obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielanych rabatów, jak również sposobu ich dokumentowania.
W dniu 17 kwietnia 2014 r. wniosek został uzupełniony o skrócony odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, który potwierdza, że osoby, które udzieliły Doradcy Podatkowemu, pełnomocnictwa do złożenia przedmiotowego wniosku o interpretację, były do tej czynności upoważnione.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
S.A. (dalej: Spółka) prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie produkcji i sprzedaży piwa, czyli co do zasady działalność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (dalej ,,VAT).
Bezpośrednimi odbiorcami wspomnianych produktów (dalej łącznie: Produkty) oferowanych przez Spółkę są m.in. dystrybutorzy (dalej odpowiednio: Dystrybutor lub Dystrybutorzy), którzy następnie sprzedają te towary bądź do punktów sprzedaży detalicznej/sieci handlowych, czy punktów sprzedaży gastronomicznej, czy też do innych podmiotów stanowiących dalsze ogniwo w łańcuchu dystrybucji, tj. np. do dalszych mniejszych hurtowni (dalej odpowiednio: ,,Sprzedawca lub Sprzedawcy), w których z kolei Produkty sprzedawane są konsumentom bądź nabywcom dokonującym dalszego obrotu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty