10.02.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 10.02.2014, sygn. ILPP2/443-1098/13-2/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1098/13-2/EN

Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania dzierżawy infrastruktury wodno-kanalizacyjnej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 8 listopada 2013 r. (data wpływu 13 listopada 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dzierżawy infrastruktury wodno-kanalizacyjnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 sierpnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dzierżawy infrastruktury wodno-kanalizacyjnej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina A (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jako jednostka samorządu terytorialnego jest od 2001 r. zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Gmina realizuje co do zasady swoje zadania w ramach działalności wodno-kanalizacyjnej za pośrednictwem spółki komunalnej Sp. z o.o. (dalej: Spółka). Większość inwestycji w zakresie budowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej (dalej: Infrastruktura) w Gminie realizowana jest przez Spółkę.

Tym niemniej, w pewnym zakresie, Gmina prowadziła również własne działania inwestycyjne dotyczące Infrastruktury. Realizowane przez Gminę w ww. zakresie projekty stanowiły zarówno samodzielne inwestycje, jak i element realizacji innych inwestycji (np. w zakresie budowy dróg).

Gmina realizowała inwestycje dotyczące Infrastruktury które były finansowane ze środków własnych Gminy, jak i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, oraz dofinansowania uzyskanego w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego PROW na lata 2007-2013. Ww. inwestycje zostały oddane do użytkowania w 2010 r. (rok sporządzenia dokumentów OT). Poszczególne elementy ww. Infrastruktury po jej wykonaniu były przekazywane przez Gminę do nieodpłatnego użytkowania do Spółki. Wnioskodawca pragnie podkreślić, iż poszczególne części Infrastruktury miały wartość początkową przekraczającą 15.000 zł i były traktowane dla celów księgowych jako oddzielne środki trwałe (dalej: inwestycje).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne