20.09.2013 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 20.09.2013, sygn. IPPB3/423-424/13-4/AG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-424/13-4/AG

Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w przedstawionej sytuacji wobec braku sukcesji na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych przy planowanej transakcji aportu - koszty wynikające z faktur wystawionych na X. (dokumentujących świadczenia wykonane na rzecz X. przed datą aportu) oraz ujęte w księgach rachunkowych X., które zostały uregulowane (faktycznie zapłacone) przez Wnioskodawcę, i które nie będą wyłączone z kosztów uzyskania przychodów na gruncie art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, stanowić będą koszty uzyskania przychodów Wnioskodawcy niezależnie od okoliczności, czy faktury zostaną wystawione przez kontrahentów przed datą aportu czy też po dacie aportu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 11.06.2013r. (data wpływu 14.06.2013 r.) uzupełnionym na wezwanie z dnia 26.08.2013r. (data doręczenia 28.08.2013r.) pismem z dnia 29.08.2013r. (data nadania 29.08.2013r., data wpływu 02.09.2013r.) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14.06.2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

X. S.A. (dalej: X.), jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. W ramach prowadzonej działalności, X. świadczyła na rzecz swoich kontrahentów różnego rodzaju usługi obejmujące udostępnianie produktów reklamowych na antenach programów telewizyjnych X., np. organizacja emisji reklam, tokowanie produktów, sponsoring, telesprzedaż, sprzedaż interaktywna (dalej:,, Usługi). Przedmiotowe Usługi były wykonywane przez dedykowany w tym celu Segment Sprzedaży i Marketingu X. (dalej: Segment Sprzedaży i Marketingu albo Segment).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne