Interpretacja indywidualna z dnia 04.12.2013, sygn. IBPP3/443-1119/13/AZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-1119/13/AZ
w zakresie uznania dokumentu (oświadczenia) za dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży w rozumieniu § 3 ust. 4 pkt 6 rozporządzenia w sprawie kas
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z dnia 3 lipca 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 26 sierpnia 2013 r. (data wpływu 6 września 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dokumentu (oświadczenia) za dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży w rozumieniu § 3 ust. 4 pkt 6 rozporządzenia w sprawie kas jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 września 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dokumentu (oświadczenia) za dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży w rozumieniu § 3 ust. 4 pkt 6 rozporządzenia w sprawie kas.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
T.(Wnioskodawca) jest podmiotem prowadzącym działalność handlową w hipermarketach wielobranżowych oraz supermarketach spożywczych (dalej: sklepy). Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT.
W związku z dokonywaniem sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej Wnioskodawca prowadzi w poszczególnych sklepach ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Zgodnie z przyjętymi przez Wnioskodawcę zasadami, klienci Wnioskodawcy mogą dokonać zwrotu towarów zakupionych w sklepach, za wyjątkiem niektórych towarów takich jak np. alkohol i papierosy. Klient może zwrócić towar w ciągu 30 dni od dnia zakupu bez podawania przyczyny otrzymując zwrot ceny produktu, pod warunkiem spełnienia m.in. następujących warunków: 1) zwracany towar jest pełnowartościowy (tzn. zapakowany jest w oryginalne opakowanie, jest kompletny oraz nie nosi śladów użytkowania), 2) istnieje dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży. Ponadto, zwrot towarów żywnościowych możliwy jest pod warunkiem, iż termin przydatności do spożycia towaru w dniu zwrotu wynosi minimum 14 dni.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty