14.11.2013 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 14.11.2013, sygn. IPTPP1/443-717/13-2/RG, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-717/13-2/RG

Czy Gmina jest zobowiązana do naliczenia VAT należnego z tytułu obciążenia Najemcy lokalu użytkowego, począwszy od 1 lipca 2013 r., opłatą za odbiór odpadów segregowanych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 17 września 2013 r. (data wpływu 19 września 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku naliczania VAT należnego z tytułu obciążania najemcy lokalu użytkowego opłatą za odbiór odpadów segregowanych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku naliczania VAT należnego z tytułu obciążania najemcy lokalu użytkowego opłatą za odbiór odpadów segregowanych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.

Gmina (dalej: Gmina) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT.

Gmina jest właścicielem lokalu użytkowego, znajdującego się w budynku Urzędu Miejskiego (dalej również jako: Lokal). Gmina odpłatnie udostępnia przedmiotowy lokal użytkowy na rzecz korzystającego (dalej: Najemca) na cele prowadzenia działalności biurowej na podstawie umowy najmu. Czynność udostępniania Lokalu jest przez Gminę opodatkowywana według podstawowej stawki VAT.

Do dnia 1 lipca 2013 r. za odbiór odpadów na terenie Gminy był odpowiedzialny podmiot trzeci, a opłaty z tego tytułu były należne temu podmiotowi. W konsekwencji, zgodnie z umową najmu, Gmina obciążała Najemcę kosztami wywozu nieczystości stałych i dzierżawy pojemników proporcjonalnie do zajmowanej powierzchni budynku Urzędu Miejskiego, na podstawie wystawionej przez odbiorcę nieczystości faktury.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne