Interpretacja indywidualna z dnia 24.12.2013, sygn. ILPP5/443-205/13-5/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/443-205/13-5/KG
Dokumentowanie sprzedaży nieruchomości będącej własnością Skarbu Państwa.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Powiatu przedstawione we wniosku z dnia 20 września 2013 r. (data wpływu 26 września 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 13 grudnia 2013 r. (data wpływu 18 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku korekty deklaracji - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku korekty deklaracji. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 13 grudnia 2013 r. o wyczerpujące przedstawienie stanu faktycznego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (sprecyzowany w piśmie z dnia 13 grudnia 2013 r.).
W dniu 24 czerwca 2013 r. Naczelny Sąd Administracyjny (dalej: NSA) w składzie siedmiu sędziów podjął uchwałę o sygn. akt I FPS 1/13 dotyczącą podmiotowości podatkowej jednostek budżetowych gmin (dalej: Uchwała). W Uchwale NSA wyraził pogląd, że jednostki samorządu terytorialnego oraz ich jednostki budżetowe nie powinny być traktowane jako oddzielni podatnicy VAT. Tym samym gminy - miasta oraz ich jednostki budżetowe powinny wspólnie rozliczać się w zakresie podatku VAT.
Wnioskodawca - Powiat, jako jednostka samorządu terytorialnego jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarowi usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535. ze zm.) posiada własny numer NIP, jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i jako Powiat samodzielnie rozlicza się z Urzędem Skarbowym, składając co miesiąc deklaracje VAT-7 i odprowadza należny podatek na rachunek Urzędu Skarbowego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty