21.11.2013 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 21.11.2013, sygn. ILPP4/443-390/13-2/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-390/13-2/EWW

Aport zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 21 sierpnia 2013 r. (data wpływu 23 sierpnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania Działu handlowego za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz wyłączenia spod opodatkowania podatkiem VAT jego aportu do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 sierpnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania Działu handlowego za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz wyłączenia spod opodatkowania podatkiem VAT jego aportu do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży hurtowej sprzętu wędkarskiego i turystycznego (działalność handlowa). Działalność ta obejmuje także samodzielne opracowywanie specyfikacji produktów znajdujących się w jego ofercie handlowej. Wnioskodawca w pierwszej kolejności opracowuje dane techniczne produktu, zleca jego produkcję u producentów zewnętrznych a następnie wprowadza towar na rynek (sprzedaż).

W związku ze znaczącym wzrostem konkurencji na rynku sprzętu turystycznego (wędkarskiego) oraz coraz większej ilości nowych marek i znaków towarowych, Wnioskodawca podjął również decyzję o stworzeniu w istniejącej strukturze przedsiębiorstwa Działu własności przemysłowej. Wyjaśnić należy, że Wnioskodawca opracował szereg znaków towarowych, na które uzyskał prawa ochronne i to zarówno w kraju (m.in. rejestracja w Urzędzie Patentowym RP znaku towarowego: j(), c(), j()) jak i za granicą (m.in. wspólnotowe znaki towarowe: c(), j(), m() zarejestrowane w Urzędzie Harmonizacji ()). W celu wyraźnego rozdzielenia tej działalności (zarządzanie własnością przemysłową) od działalności podstawowej (działalność handlowa) Wnioskodawca wyodrębnił ze swej struktury organizacyjnej (organizacyjnie, funkcjonalnie i finansowo) zespół składników materialnych i niematerialnych niezbędnych do realizacji zadań Działu własności przemysłowej. Nadmienić należy, że podstawowym celem tego Działu jest zwiększenie efektywności zarządzania prawami do znaków towarowych. Dotyczy to przede wszystkim ich ochrony prawnej (ściganie naruszeń w kraju i za granicą), a także ich rozpowszechniania i komercjalizacji m.in. poprzez udzielanie odpłatnych licencji.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne