09.11.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 09.11.2012, sygn. IPPB5/423-681/12-5/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-681/12-5/JC

1. Czy wydatki na kawę, herbatę, cukier, mleko i wodę dokonywane na rzecz pracowników Spółki zużywane przez nich podczas bieżącej pracy stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów?
2. Czy wydatki na zakup drobnych artykułów spożywczych oraz usług cateringowych na poczęstunek dla pracowników na spotkaniach i naradach służbowych Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
3. Czy wydatki na drobny poczęstunek (drobne artykuły spożywcze, kawa, herbata, mleczko, woda, napoje niealkoholowe) lub usługi cateringowe dla kontrahentów i klientów Spółka może traktować jako koszty zwykłego działania przedsiębiorstwa i potraktować je jako koszty uzyskania przychodu względem podatku dochodowego od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 06.08.2012 r. (data wpływu 09.08.2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 26.10.2012 r. (data nadania 29.10.2012 r., data wpływu 02.11.2012 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie Nr IPPB5/423-681/12-2/JC z dnia 18.10.2012 r. (data doręczenia 22.10.2012 r.) oraz pismem z dnia 05.11.2012 r. (data wpływu 07.11.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych przez Spółkę na:

  • kawę, herbatę, cukier, mleko i wodę dokonywane na rzecz pracowników Spółki i zużywane przez nich podczas bieżącej pracy jest prawidłowe,
  • zakup drobnych artykułów spożywczych oraz usług cateringowych na poczęstunek dla pracowników na spotkaniach i naradach służbowych - jest prawidłowe,
  • drobny poczęstunek lub usługi cateringowe dla kontrahentów i klientów
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne