Interpretacja indywidualna z dnia 03.08.2012, sygn. IBPBII/1/415-442/12/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/415-442/12/MK
Jak należy opodatkować nagrody pieniężne z tytułu uczestnictwa w zorganizowanych konkursach graficznych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku, który wpłynął do tut. Biura w dniu 26 kwietnia 2012 r., uzupełnionym w dniu 05 lipca 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania nagród pieniężnych z tytułu uczestnictwa w zorganizowanych konkursach graficznych:
- w części dotyczącej zakwalifikowania nagród pieniężnych z dziedziny sztuki do innych źródeł a nie do przychodów z działalności wykonywanej osobiście w przypadku gdy organizator konkursu nie nabywa praw autorskich jest nieprawidłowe,
- w części dotyczącej miejsca powstania przychodu jest nieprawidłowe,
- w części dotyczącej wystawienia informacji PIT-8C jest nieprawidłowe,
- w pozostałej części jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 kwietnia 2012 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania nagród pieniężnych z tytułu uczestnictwa w zorganizowanych konkursach graficznych.
Z uwagi na fakt, iż wniosek nie spełniał wymogów formalnych, pismem z dnia 26 czerwca 2012 r. znak: IBPB II/1/415-442/12/MK wezwano do jego uzupełnienia.
Wniosek uzupełniono w dniu 05 lipca 2012 r.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie koordynacji i organizowania konkursów graficznych w Internecie - dla polskich jak i zagranicznych firm. Konkursy te są skierowane do nieograniczonego grona uczestników, będących osobami fizycznymi (zarówno rezydenci jak i nierezydenci). Celem konkursów jest nagradzanie najlepszych osób, które wykonają najlepszy projekt graficzny. Zwycięzcy tych konkursów są wyłonieni na podstawie decyzji podmiotu trzeciego z którym wnioskodawca ma zawartą umowę o zorganizowanie konkursu na jego rzecz, w ramach której Wnioskodawca zobowiązany jest do zapewnienia obsługi operacyjnej konkursu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty