06.02.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 06.02.2012, sygn. IPTPP2/443-728/11-4/IR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-728/11-4/IR

Prawa do zastosowania stawki 0% przy dostawie towarów na rzecz kontrahenta z Włoch oraz zasad weryfikowania numeru VAT-UE kontrahenta.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 24 października 2011 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Łodzi 28 października 2011 r. i do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim 31 października 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 16 stycznia 2012 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Łodzi 18 stycznia 2012 r. i do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim 23 stycznia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania stawki 0% przy dostawie towarów na rzecz kontrahenta z Włoch oraz zasad weryfikowania numeru VAT-UE kontrahenta jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 października 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania stawki 0% przy dostawie towarów na rzecz kontrahenta z Włoch oraz zasad weryfikowania numeru VAT-UE kontrahenta.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 16 stycznia 2012 r. poprzez doprecyzowanie stanu faktycznego, przedstawienie własnego stanowiska oraz opłatę.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka jest czynnym podatnikiem podatku VAT, zarejestrowanym jako podatnik VAT UE. Prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży przędzy oraz sprzedaży kamienia naturalnego. W dniach 22, 25, 29 i 30 sierpnia 2011 r. oraz 1, 2, 5, 6, 7, 12, 13, 21, 27 września 2011 r. Spółka dokonała dostawy towarów (przędzy oraz 1 wózek widłowy) na rzecz swojego kontrahenta z siedzibą we Włoszech. Dostawy zostały udokumentowane fakturami VAT ze stawką 0%. Na fakturach sprzedaży umieszczono numery NIP dostawcy i nabywcy jako uprawnionych do dokonywania transakcji wewnątrzwspólnotowych. Spółka kilkakrotnie zwracała się z wnioskami do Izby Skarbowej w Poznaniu Biuro Wymiany Informacji Podatkowych w Koninie o weryfikację podmiotu na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych. Z uzyskanych zaświadczeń wynika, że numer kontrahenta w systemie VIES zyskał status ,,aktywny" z dniem 21 września 2011 r. Z powodu braku ważności numeru NIP odbiorcy w systemie VIES, Spółka opodatkowała dostawy dokonane przed dniem 21 września 2011 r. stawką podatku 23%.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne