06.12.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 06.12.2012, sygn. ITPP2/443-1217/12/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1217/12/RS

Zwolnienie od podatku czynności wniesienia w formie aportu gruntów zabudowanych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 1 października 2012 r. (data wpływu 5 października 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności wniesienia w formie aportu gruntów zabudowanych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 października 2012 r. został złożony wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności wniesienia w formie aportu gruntów zabudowanych.

W przedmiotowym wniosku przedstawione zostało następujące zdarzenie przyszłe.

Powiat zamierza przekazać do spółki, w której posiada 100 % udziałów, aportem budynki oraz grunt po zlikwidowanej jednostce organizacyjnej szpitala powiatowego. W zamian obejmie udziały w podwyższonym kapitale spółki. Powiat był organem założycielskim zlikwidowanego szpitala. W posiadanie nieruchomości będących przedmiotem aportu, oznaczonych ewidencyjnie numerami działek 320/1, 321 i 54/3 o powierzchni łącznej 2,7863 ha - obręb 3, zabudowanej budynkami szpitalnymi o łącznej powierzchni użytkowej 9.832,04 m, Powiat wszedł ma mocy ostatecznej decyzji Wojewody z dnia 25 lutego 2000 r., w związku z reformą ustrojową państwa. Nieruchomość mająca być przedmiotem aportu jest zabudowana budynkami szpitala wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Działka nr 320/1 zabudowana jest budynkiem administracyjnym, część stanowi zieleń nieurządzoną. Posiada dostęp do drogi publicznej - gminnej. Natomiast działka nr 321 zabudowana jest budynkiem głównym szpitala, budynkiem szpitalnym B", budynkiem laboratorium, budynkiem apteki, budynkiem agregatu prądotwórczego, budynkiem rozprężalni tlenu, budynkiem magazynu na leki i opatrunki, budynkiem magazynu środków żrących i materiałów budowlanych, budynkami garażowymi oraz budynkiem myjni pojazdów. Na działce nr 54/3 znajduje się budynek prosektorium. Częściowo teren jest utwardzony trylinką, w pozostałej części stanowi zieleń. Na gruncie mającym być przedmiotem aportu znajdują się również budowle, tj. drogi wewnętrzne oraz sieci uzbrojenia terenu. Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zm.), jednym z zadań publicznych powiatu jest promocja i ochrona zdrowia. W ramach zadań własnych dokonano modernizacji istniejących budynków szpitala. Nakłady zostały dokonane na modernizację budynku głównego szpitala oraz budynku szpitalnego B", które zlokalizowane są na działce nr 321. Powiat dokonał przedmiotowych inwestycji w ramach zadań własnych w latach 2005-2011. Poczynione nakłady w odniesieniu do budynku głównego szpitala przekroczyły 30% wartości początkowej budynku i zostały dokonane w latach 2005-2009. W stosunku do budynku szpitalnego B" nakłady te zostały poczynione w 2011 r. i były niższe niż 30 % wartości początkowej tego obiektu. Powiatowi nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących modernizację, ze względu na brak związku ze sprzedażą opodatkowaną. Przeprowadzone przez Powiat w budynku głównym szpitala oraz budynku szpitalnym B" inwestycje stanowiły ulepszenie w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym. Pozostałe budynki oraz budowle znajdujące się na działce nr 320/1, 321 i 54/3 nie były modernizowane. Od dnia 1 stycznia 2010 r. ze spółką jest zawarta umowa najmu budynków oraz dzierżawy gruntów na okres do dnia 30 czerwca 2013 r. Przedmiotem aportu mają być wszystkie budynki wykorzystywane na cele związane ze świadczeniem usług ochrony zdrowia przez zlikwidowany szpital, wraz z gruntem. Spółka, do której ma zostać wniesiony aport, powstała z inicjatywy Powiatu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne