28.12.2011 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 28.12.2011, sygn. IPTPP1/443-810/11-4/RG, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-810/11-4/RG

- korekty podatku naliczonego, o której mowa w art. 90a ustawy o podatku od towarów i usług, w związku ze zmianą przeznaczenia Basenu,
- korekty podatku naliczonego, o której mowa w art. 91 ust. 7 i 7a ustawy o podatku od towarów i usług, w związku ze zmianą przeznaczenia Basenu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 15 września 2011 r. (data wpływu 21 września 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 grudnia 2011 r. (data wpływu 16 grudnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do dokonania korekty podatku naliczonego, o której mowa w art. 90a ustawy o podatku od towarów i usług, w związku ze zmianą przeznaczenia Basenu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • korekty podatku naliczonego, o której mowa w art. 90a ustawy o podatku od towarów i usług, w związku ze zmianą przeznaczenia Basenu,
  • korekty podatku naliczonego, o której mowa w art. 91 ust. 7 i 7a ustawy o podatku od towarów i usług, w związku ze zmianą przeznaczenia Basenu.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 14 grudnia 2011 r. o doprecyzowanie opisanego zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina (dalej Gmina) w roku 2007 oddała inwestycję w postaci kompleksu basenów termalnych (dalej: Basen"). Od momentu oddania Basenu do użytkowania do dnia dzisiejszego Basen jest udostępniany nieodpłatnie przez Gminę komunalnej spółce kapitałowej (dalej: Spółka komunalna"). Spółka komunalna wykorzystuje Basen do działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług. Budowa Basenu została sfinansowana częściowo ze środków funduszy Unii Europejskiej, a częściowo ze środków własnych Gminy. Ponieważ Gmina w trakcie budowy Basenu zamierzała wykorzystywać go wyłącznie do wykonywania czynności nieodpłatnych (polegających na udostępnianiu obiektu nieodpłatnie do korzystania Spółce komunalnej), Gmina nie odliczała podatku naliczonego od towarów i usług związanych z budową, uznając jednocześnie ten podatek za stanowiący w części koszt kwalifikowany dla celów rozliczania dofinansowania ze środków funduszy Unii Europejskiej. W roku 2011 lub 2012 Gmina planuje jednak dokonać zmiany przeznaczenia Basenu i oddać obiekt do użytkowania na podstawie umowy najmu lub dzierżawy Spółce komunalnej albo innemu podmiotowi. Od tego momentu Basen będzie zatem wykorzystany przez Gminę do wykonywania czynności opodatkowanych. Gmina jest zarejestrowanym podatnikiem jako Podatnik VAT czynny" i VAT rozlicza za okresy miesięczne. Basen jest zaliczony przez Gminę do środków trwałych w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych podlegających amortyzacji.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne