Interpretacja indywidualna z dnia 02.11.2011, sygn. ITPP2/443-1122/11/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1122/11/AD
Opodatkowanie transakcji wniesienia aportem Działu Merketingu.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 sierpnia 2011 r. (data wpływu 9 sierpnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji wniesienia aportem Działu Marketingu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 sierpnia 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji wniesienia aportem Działu Marketingu.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
P. Spółka Akcyjna (dalej: Spółka) należy do grupy kapitałowej P. (dalej: Grupa), działającej w branży deweloperskiej.
W celu utrzymania silnej pozycji rynkowej oraz dalszej ekspansji Spółka prowadzi intensywne działania, w zakresie kreowania wizerunku, polegające na prowadzeniu kampanii medialnych i promowaniu marki P., które leżą w kompetencji wydzielonego Działu Marketingu (dalej: Dział M). Dział M jest kierowany przez Kierownika ds. Marketingu, odpowiedzialnego bezpośrednio przed Dyrektorem ds. Sprzedaży i marketingu.
Dział M, jako wyodrębniona jednostka w strukturze organizacyjnej Spółki, pełni funkcję marketingową dla całej Grupy. Zakres działalności Działu M obejmuje m.in. kreowanie wizerunku Spółki oraz innych spółek z Grupy wśród obecnych i potencjalnych klientów, promocję produktów handlowych Spółki, działalność na rzecz rozwoju marki P., a także działalność związaną z zarządzaniem znakiem towarowym oraz logotypami i innymi oznaczeniami wyróżniającymi poszczególne inwestycje. W przypadku działań marketingowych wszystkie koszty ponosi bezpośrednio Spółka, zaś w przypadku spółek projektowych bezpośrednie koszty marketingu ponoszą spółki celowe lub Spółka, które później je na te spółki refakturuje. W przypadku spółek projektowych, działalność Działu M obejmuje kompleksowe zarządzanie i kierowanie obszarem marketingu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty