14.10.2010 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 14.10.2010, sygn. ILPP2/443-1200/10-2/PG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1200/10-2/PG

Reasumując, obciążenie na fakturze, którą otrzymuje Spółka od producenta znajdującego się poza terytorium kraju za matryce drukarskie należy potraktować jako wynagrodzenie za zakup odrębnego towaru od samych opakowań, zatem ich koszt nie może zwiększać podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów (opakowań), czyli nie ma możliwości opodatkować ich na zasadach określonych dla opakowań.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 26 lipca 2010 r. (data wpływu 30 lipca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (zwany dalej Spółką) jest jedną ze spółek wchodzących w skład duńskiego koncernu B. H. z siedzibą w G., zajmującego się produkcją i obrotem opakowaniami z masy papierowej dla różnych gałęzi przemysłu.

Przedmiotem działalności Spółki jest handel opakowaniami do jaj z masy papierowej i materiałami opakowaniowymi na terenie Polski i Republiki Czech. Opakowania Spółka sprowadza z fabryk wchodzących w skład grupy B. H. z fabryk zlokalizowanych na Węgrzech, w Danii, w Niemczech oraz na Chorwacji (zwanymi dalej Producent). Odbiorcami opakowań są przedsiębiorstwa handlowe, producenci jaj zajmujący się konfekcjonowaniem i dystrybucją jaj (zwanymi dalej Klient).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne