29.12.2010 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2010, sygn. IPPP1-443-1118/10-2/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-1118/10-2/IGo

Podatek od towarów i usług wykazany w fakturze otrzymanej od kontrahenta, dokumentującej premię jest dla Wnioskodawcy podatkiem naliczonym, o który ma prawo pomniejszyć swój podatek należny, zgodnie z art. 86 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 19.10.2010r. (data wpływu 02.11.2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z wypłacaniem premii pieniężnych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 02.11.2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z wypłacaniem premii pieniężnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

F. Sp. z o.o. (dalej, jako F. lub Spółka) jest spółką, która prowadzi w Polsce działalność polegającą m.in. na sprzedaży sprzętu elektronicznego (Produkty). Spółka wprowadza Produkty na rynek korzystając z różnych form / kanałów dystrybucji. Zasadniczo jednak F. sprzedaje Produkty głównie poprzez sieć podmiotów prowadzących działalność dystrybucyjną (Dystrybutorzy), którzy w następnej kolejności sprzedają Produkty partnerom handlowym (Partnerzy).

W związku z faktem, że sprzedaż Dystrybutorom stanowi najważniejszy kanał dystrybucyjny Spółki (za pomocą Dystrybutorów Spółka wprowadza na rynek największą liczbę Produktów), w umowach zawartych z tymi podmiotami (Umowy) F. określiła warunki współpracy tak, żeby mieć wpływ na sposób, w jaki kształtuje się sprzedaż, a także dalsza odsprzedaż Produktów m.in. Partnerom.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne