23.09.2010 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 23.09.2010, sygn. IPPB5/423-363/10-4/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-363/10-4/PS

Czy opłata przyłączeniowa, którą ma ponieść Spółka w przypadku zawarcia powyższego porozumienia, powinna zostać zaliczona do wartości początkowej środka trwałego (odcinka linii kolejowej), dla którego jest budowane lub przebudowywane urządzenie zapewniające zasilanie?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 09.06.2010r. (data wpływu 16.06.2010r.) oraz w piśmie z dnia 18.08.2010 r. (data nadania 20.08.2010 r., data wpływu 23.08.2010 r.) uzupełniającym braki formalne na wezwanie z dnia 12.08.2010 r. Nr IPPB5/423-363/10-2/PS (data nadania 12.08.2010 r., data doręczenia 17.08.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie możliwości zaliczenia poniesionego wydatku do wartości początkowej środka trwałego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16.06.2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie możliwości zaliczenia poniesionego wydatku do wartości początkowej środka trwałego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka S.A. (dalej: Spółka) jest zarządcą infrastruktury kolejowej w rozumieniu ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U.07.16.94 j.t., ze zm., dalej zwana ustawą o transporcie kolejowym). Spółka planuje zawrzeć z E. a porozumienie w sprawie przebudowy lub budowy obiektów stanowiących urządzenia zasilenia kolejowej trakcji elektrycznej. Spółka jest zarządcą infrastruktury kolejowej, natomiast nie jest właścicielem większości obiektów stanowiących układ zasilania sieci trakcji elektrycznej. Zgodnie z projektem porozumienia na Spółce ciąży obowiązek zapewnienia prawidłowego funkcjonowania sieci trakcyjnej, w tym zapewnienia zasilania pociągów napięciem.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne