20.07.2010 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 20.07.2010, sygn. IBPP1/443-524/10/LSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-524/10/LSz

Nieodpłatne przekazanie przez Wnioskodawcę towarów i wyrobów podczas spotkań biznesowych, targów handlowych i imprez fachowych stanowi dostawę i podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 maja 2010r. (data wpływu 7 czerwca 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 28 lipca 2010r. (data wpływu 2 sierpnia 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania klientom wyrobów i towarów w ramach działań promocyjno - reklamowych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 czerwca 2010r. wpłynął ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania klientom wyrobów i towarów w ramach działań promocyjno reklamowych.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 28 lipca 2010r. (data wpływu 2 sierpnia 2010r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu, z dnia 22 lipca 2010r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca zajmuje się produkcją artykułów gospodarstwa domowego (naczynia emaliowane, pralki, wirówki). Wnioskodawca dokonuje przekazania swoim klientom (obecnym i potencjalnym) produktów i towarów na cele reprezentacyjne i reklamowe. Przekazania takie mają związek z prowadzoną działalnością produkcyjną, handlową i występują podczas spotkań biznesowych, targów handlowych i imprez fachowych. Powyższe działanie ma na celu rozszerzenie potencjalnego kręgu odbiorców produktów kojarzonych z marką, upowszechnienie wizerunku firmy, rozpowszechnienie wiedzy o firmie, w efekcie w sposób oczywisty przekłada się na zwiększenie przez Wnioskodawcę sprzedaży i umocnienie jej pozycji na rynku. Nieodpłatne przekazanie wyrobów i towarów Wnioskodawca dokumentuje fakturą wewnętrzną i rozlicza na ogólnych zasadach.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne