12.11.2010 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2010, sygn. IBPP2/443-717/10/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-717/10/WN

opodatkowanie nieodpłatnego przekazania nagród i prezentów w ramach organizowanych loterii promocyjnych, konkursach, programach lojalnościowych i sprzedaży premiowej dla partnerów oraz nagród i prezentów przekazywanych klientów w ramach promocji i reklamy

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z dnia 26 sierpnia 2010r. (data wpływu 3 września 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania nagród i prezentów w ramach organizowanych loterii promocyjnych, konkursach, programach lojalnościowych i sprzedaży premiowej dla partnerów oraz nagród i prezentów przekazywanych klientów w ramach promocji i reklamy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 września 2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania nagród i prezentów w ramach organizowanych loterii promocyjnych, konkursach, programach lojalnościowych i sprzedaży premiowej dla partnerów oraz nagród i prezentów przekazywanych klientów w ramach promocji i reklamy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny/ zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą (dalej przedsiębiorstwo) związaną z organizacją i zarządzaniem siecią sklepów oraz sprzedażą towarów handlowych jako czynny podatnik VAT. W ramach programów lojalnościowych i sprzedaży premiowej klientom przekazywane są nieodpłatnie towary jako nagrody i prezenty. Cel tych programów lojalnościowych jest ścisłe związany z prowadzoną działalnością - mają one na celu zwiększenie sprzedaży, która podlega opodatkowaniu. W ten sposób jednostka kształtuje i wzmacnia swój pozytywny wizerunek oraz podtrzymuje dobre stosunki handlowe z kontrahentami w celu zwiększenia przychodu. Przy zakupie ww. towarów przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, z którego Wnioskodawczyni skorzystała.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne