Interpretacja indywidualna z dnia 10.07.2009, sygn. ILPP2/443-517/09-2/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-517/09-2/SJ
Czy w związku z charakterem przedmiotowych usług oraz siedzibą podmiotu nabywającego, miejsce świadczenia usług będzie przypadać zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy o VAT w kraju nabywcy?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. , przedstawione we wniosku z dnia 16 kwietnia 2009 r. (data wpływu 21 kwietnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług reklamy jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 kwietnia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług reklamy.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (dalej: Spółka), na podstawie umowy franszyzy i powiązań kapitałowych, reprezentuje w Polsce Spółkę Cywilną M (dalej: SCM) stojącą na czele Grupy M (dalej: Grupa) mającą główną siedzibę we Francji.
Grupa M to zrzeszenie niezależnych przedsiębiorców osób fizycznych zwanych w grupie A, które to osoby prowadzą supermarkety spożywcze I oraz supermarkety typu dom i ogród B. W ramach Grupy, we Francji zostało powołane do życia stowarzyszenie pod nazwą Unia M (dalej: UDM), którego celem jest poszukiwanie i rekrutacja przyszłych właścicieli sklepów, czyli A.
Spółka posiada w swej strukturze dział, który w ramach i w jej imieniu świadczy na terenie Polski usługi na rzecz podmiotu UDM Francja. Usługi te związane są z poszukiwaniem i rekrutacją na terenie naszego kraju przyszłych właścicieli sklepów, czyli A. A i wstępują do Grupy M poprzez zawiązanie sp. z o.o., w której są większościowymi udziałowcami i tworzą jej zarząd, a która to spółka z kolei na podstawie zawartych umów, w tym umowy o znaku firmowym, prowadzi na terenie Polski pojedynczy sklep pod jednym z szyldów X lub Y. Mniejszościowym udziałowcem w tych spółkach jest Wnioskodawca. W ramach zawartej umowy o znaku firmowym, spółki A w zamian za używanie znaku towarowego uiszczają do Spółki składkę członkowską. Działania prowadzone przez Spółkę (Zainteresowanego), w celu rekrutacji A, wiążą się z akcjami reklamowymi. Ponadto, działania te są przeprowadzane podczas organizacji imprez o charakterze reklamowym, które zostaną opisane poniżej. Pozyskani A poprzez spółki z o.o. uruchamiają kolejne sklepy w ramach sieci, które to sklepy stają się jednocześnie kontrahentami całej Grupy w Polsce. Odbywa się to poprzez zawarte umowy, na podstawie których A zobowiązani są do nabywania towarów, które z kolei następnie oferują w prowadzonych przez siebie sklepach, różnorakich usług, w tym usług logistycznych oraz do realizacji szeregu innych czynności wynikających z tychże umów.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty