Interpretacja indywidualna z dnia 08.12.2009, sygn. IBPBI/2/423-1047/09/PP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1047/09/PP
Czy wyżej opisane nieodpłatne przekazanie takich gadżetów reklamowych, opatrzonych logo Spółki, stanowi wydatek związany z reklamą Spółki, czy jej reprezentacją? Czy takie wydatki stanowią koszt uzyskania przychodu Spółki?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 3 września 2009r. (data wpływu do tut. Biura 8 września 2009r.), uzupełnionym w dniu 30 września 2009r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na gadżety reklamowe opatrzone logo Spółki jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 września 2009r. wpłynął do tut. Biura wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania wydatków na gadżety reklamowe opatrzone logo Spółki. Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z dnia 22 września 2009r. znak IBPBI/2/423-1047/09/PP wezwano do jego uzupełnienia. Uzupełnienie wniosku wpłynęło do tut. Biura w dniu 30 września 2009r.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty