Interpretacja indywidualna z dnia 09.04.2008, sygn. IPPP1-443-157/08-2/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-157/08-2/IZ
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Urzędu Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 23.01.2008 r. (data wpływu 28.01.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rejestracji gminy dla potrzeb podatku od towarów i usług - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28.01.2008 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rejestracji gminy dla potrzeb podatku od towarów i usług.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Zarówno Urząd Gminy jak i Gmina są podatnikami podatku od towarów i usług. Urząd Gminy O posiada numer NIP XXXX jest podatnikiem czynnym podatku VAT, a Gmina O posiada numer NIP YYY i figuruje w ewidencji podatników jako zwolniony podatnik podatku od towarów i usług. Jednostka samorządu terytorialnego tj. gmina wg art. 1 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym to wspólnota samorządowa, którą tworzą mieszkańcy gminy i odpowiednie terytorium. Gmina nie ma własnych struktur organizacyjnych, zaś nałożone na nią zadania wykonuje za pośrednictwem:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty