31.12.2007 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 31.12.2007, sygn. IBPP1/443-267/07/KG/KAN-1128/07, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-267/07/KG/KAN-1128/07

Czy Wnioskodawca ma obowiązek dokonać korekty VAT odliczonego z faktur dotyczących prac ulepszeniowych? Jeśli tak, to czy okres dziesięcioletni wskazany w art. 91 ust. 2 ustawy o VAT liczy się od dnia zakupu budynku tj. od marca 2001 r.?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana Andrzeja K., przedstawione we wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty odliczonego podatku VAT - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2007r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty odliczonego podatku VAT

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Rozliczeń dokonuje na zasadach ogólnych na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów (podatek liniowy 19%). Ponadto jest podatnikiem podatku od towarów i usług, a działalność gospodarcza jest związana wyłącznie z czynnościami opodatkowanymi. W marcu 2001 r. na potrzeby działalności gospodarczej Wnioskodawca zakupił środek trwały w postaci budynku, nieopodatkowany podatkiem VAT. Budynek ten od początku był użytkowany w celu wykonywania czynności opodatkowanych. W ubiegłym roku (2006r.) Wnioskodawca zdecydował poszerzyć zakres działalności gospodarczej i przystosować budynek na potrzeby tej działalności. Modernizacja trwała do kwietnia 2007r., a wartość nakładów przewyższała kilkakrotnie wartość początkową budynku. Prace remontowe wykonywała firma budowlana i na podstawie otrzymanych faktur Wnioskodawca korzystał z możliwości odliczania podatku naliczonego. Obecnie rozważna jest możliwość rezygnacji z tej rozszerzonej w ubiegłym roku formy prowadzenia działalności i przekazania wyremontowanego budynku synowi w formie darowizny. Budynek spełnia warunki budynku używanego zgodnie z ustawą o VAT, więc darowizna jest zwolniona z tego podatku.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne