05.10.2007 Podatki

Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 05.10.2007, sygn. 1401/PH-II/4407/14-31/07/MZ/PV-II, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. 1401/PH-II/4407/14-31/07/MZ/PV-II

Strona wnosi o potwierdzenie, iż w przypadkach, tzn. sprzedaży pakietowej i sprzedaży z prezentem dla klienta, wartość wydanych nagród odpowiednio aptekom czy klientom finalnym nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, ponieważ cena płacona za towary będące produktami Strony obejmuje również wartość tej nagrody.

Pytanie podatnika


DECYZJA


Na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 i art. 207 § 1 w związku z art. 239 oraz art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), art. 5 ust. 1 pkt 1, art. 7 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), po rozpatrzeniu zażalenia X z siedzibą w Warszawie, reprezentowanych przez Pełnomocnika Pana Y, na postanowienie Naczelnika Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie z dnia 24.05.2007r. nr 1472/RPP1/443-147/07/SZU w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


postanawia:

- odmówić zmiany albo uchylenia w/w postanowienia organu pierwszej instancji.

UZASADNIENIE

Pismem z dnia 07.03.2007r. Strona, reprezentowana przez pełnomocnika, wystąpiła w trybie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego sprawy wynika, iż X są producentem produktów farmaceutycznych oraz kosmetyków i nie posiadają własnej sieci sprzedaży. Proces dystrybucji odbywa sie poprzez hurtownie, które następnie sprzedają produkty aptekom a te finalnym klientom. W ramach podejmowanych działań pro sprzedażowych, mających na celu intensyfikację sprzedaży, Unia przeprowadza akcje promocyjne skierowane do aptek bądź finalnych nabywców. Pierwszym rodzajem akcji promocyjnej, skierowanej do aptek, jest sprzedaż pakietowa, w ramach której za zakup tzw. pakietu, czyli zestawu określonych produktów nabywająca apteka otrzymuje prezent czy nagrodę w postaci torby-lodówki, parasola, kompletu pościeli czy butelki alkoholu. Przedstawiciel pobiera prezenty z centrali lub zakupuje je samodzielnie. Prezenty dołączane są przez hurtownie do każdego sprzedanego pakietu lub wręczane bezpośrednio przez przedstawiciela na podstawie danych otrzymanych z hurtowni. Strona nie posiada potwierdzenia odbioru nagrody przez aptekę. Wartość nagrody nie jest ujmowana na fakturze wystawianej przez hurtownie aptekom. Akcja promocyjna kierowana do finalnych nabywców polega zaś na dołączaniu do sprzedawanych w aptekach produktów prezentów (np. opakowanie herbaty). Prezenty te są dystrybuowane do aptek przez przedstawicieli handlowych, zaś informacja o przeprowadzanej akcji przedstawiana jest klientom poprzez plakaty reklamowe umieszczane w aptekach. Strona nie posiada potwierdzenia odbioru nagrody przez klienta apteki. Wartość nagrody nie jest ujmowana na odrębnej pozycji paragonu fiskalnego wystawianego przez aptekę na dowód sprzedaży produktu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne