Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 20.06.2006, sygn. ZD/406-64/CIT/06, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/406-64/CIT/06
Jaką dokumentację powinna zgromadzić Wnioskująca, aby została wypełniona dyspozycja przepisu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (aby można uznać wartość, na którą opiewa bon za koszt uzyskania przychodu)?
W dniu 20 marca 2006r. Spółka złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, który następnie został uzupełniony w dniu 13 czerwca 2006r.
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Spółka jest przedsiębiorstwem handlowym, którego klientami są podmioty gospodarcze prowadzące działalność na podstawie zaświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej lub w formie spółek osobowych albo kapitałowych. W celu zwiększenia przychodu i zachęcenia klientów do ponownych zakupów, Wnioskująca organizuje akcje promocyjne, których uczestnikami mogą być wyłącznie podmioty zarejestrowane w Spółce i prowadzące działalność. W ramach tych akcji promocyjnych klienci po dokonaniu zakupu towarów, udokumentowanego jedną i tą samą fakturą VAT lub paragonem, na kwotę wyższą niż 250 złotych, otrzymują bon towarowy w wysokości 10% tej kwoty, tj. bon o wartości 25 złotych brutto za każde kolejne i pełne 250 złotych brutto. Klient każdorazowo potwierdza odbiór ilości wydanych bonów na odwrocie faktury VAT. Bony wydawane przez Spółkę mają określony termin ważności, po upływie którego nie mogą być realizowane i nie są wystawiane na konkretną osobę, dlatego może je realizować każdorazowy posiadacz takiego bonu, a nie tylko klient, któremu bon został wydany. Bony te uprawniają jego posiadacza do nieodpłatnego nabycia w markecie Wnioskującej towarów, o wartości odpowiadającej wartości nominalnej zgromadzonych bonów podczas wcześniejszych zakupów. Jeśli wartość brutto zakupów przekroczy wartość bonów, którymi dokonywana jest zapłata, nadwyżkę pokrywa klient np. gotówką. Faktura VAT wystawiana przez Spółkę klientowi, który nabył towar na podstawie bonu niczym nie różni się od zwykłej faktury sprzedażowej, wystawianej klientom, którzy nabywając towary dokonują płatności w pełnej wysokości.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty