Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 02.09.2004, sygn. PI/005-1298/04/CIP/01, Izba Skarbowa w Gdańsku, sygn. PI/005-1298/04/CIP/01
Podatnik zapytuje czy powyższy sposób rozliczenia podatku VAT od zakupów na cele reprezentacji i reklamy jest prawidłowy i jak należy rozliczać podatek VAT za rok, gdyż limit wydatków 0,25 rozliczany jest narastająco od sumy przychodów z poszczególnych miesięcy.
Stan faktyczny:
Podatnik prowadzi działalność w zakresie gastronomii. Dla potrzeb podatku VAT ustala miesięczny limit wydatków na cele reprezentacji i reklamy do kwoty 0,25 przychodu podatkowego, który jest kosztem uzyskania. Na podstawie zestawienia miesięcznego zakupów na w/w cele ustalana jest wskaźnikiem procentowym proporcja w jakiej zrealizowano zakupy w podziale na stawki podatkowe. Kwota stanowiąca koszt uzyskania jest rozliczana z uwzględnieniem wskaźnika procentowego udziału zakupów według poszczególnych stawek podatkowych w kwocie limitu kosztów na reprezentację i reklamę. Podatek naliczony jest odliczany w 100% od podatku należnego. Kwota przekroczenia limitu zakupów w danym miesiącu, z podziałem na stawki podatkowe ustalone według proporcji jak wyżej, stanowi podstawę do wyliczenia podatku należnego i wystawienia faktury wewnętrznej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty