Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 08.01.2004, sygn. BI/005-0436/03, Izba Skarbowa w Gdańsku, sygn. BI/005-0436/03
Ponieważ "powiadomienia o zmianie opłat od stycznia 2003 r." nie są rachunkami w rozumieniu art. 21 ustawy o rachunkowości, czy w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych powiadomienia te mogą stanowić dowód źródłowy do zarachowania w koszty uzyskania przychodów wpłat zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości w części dotyczącej udziału w tych kosztach gminy oraz wpłat na fundusz remontowy?
Reprezentujący gminę - właściciela lokali wchodzących w skład wspólnoty mieszkaniowej - Zarząd Nieruchomości Komunalnych Zakład Budżetowy dokonuje wpłat na rachunek bankowy wspólnoty mieszkaniowej zaliczek miesięcznych z tytułu zapłaty za koszty zarządu związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnych, w tym koszty eksploatacji i konserwacji, wynagrodzenia zarządcy, opłaty za dostarczoną wodę i odprowadzanie ścieków oraz na fundusz remontowy. Wysokość kwot zaliczek wspólnota mieszkaniowa określa w pismach nazwanych "Powiadomienie o zmianie opłat od stycznia 2003r.".
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty