Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606492)
      • Kadry i płace (26072)
      • Obrót gospodarczy (88689)
      • Rachunkowość firm (3729)
      • Ubezpieczenia (35724)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    13.05.2009 Obrót gospodarczy

    Postanowienie TK z dnia 13 maja 2009 r., sygn. Ts 77/07

    164/3/B/2009

     

    POSTANOWIENIE

    z dnia 13 maja 2009 r.

    Sygn. akt Ts 77/07

     

    Samorząd terytorialny nie może być traktowany jako usługodawca. Ustalanie opłat za holowanie, a także wyznaczenie przez starostę jednostek świadczących usługi holowania pojazdów jest przejawem władztwa samorządowego, a częściowo wynika z kompetencji prawotwórczych jednostek samorządowych. Nieporozumieniem jest wyprowadzenie z tych kompetencji wniosku, stwierdzającego, że starosta staje się stroną stosunku prawnego łączącego go z właścicielem odholowanego pojazdu.

     

    Trybunał Konstytucyjny w składzie:

     

    Mirosław Wyrzykowski - przewodniczący

    Stanisław Biernat - sprawozdawca

    Marek Kotlinowski,

     

    po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym zażalenia na postanowienie Trybunału Konstytucyjnego z dnia 8 października 2008 r. o odmowie nadania dalszego biegu skardze konstytucyjnej Dortrans Sp. z o.o.,

     

    postanawia:

     

    nie uwzględnić zażalenia.

     

    UZASADNIENIE

     

    W skardze konstytucyjnej z 5 kwietnia 2007 r. skarżąca zakwestionowała zgodność art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, ze zm.; dalej: p.r.d.) z art. 21 ust. 1 oraz art. 64 ust. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. Skarżąca kwestionuje przedmiotową regulację w zakresie, w jakim „nakłada na właściciela pojazdu obowiązek ponoszenia kosztów usunięcia i parkowania pojazdu, nie wskazując zarazem podmiotu, któremu koszty powinny być zwrócone”. W opinii skarżącej unormowanie powyższe może prowadzić do rozbieżnych interpretacji, co prowadzi do naruszenia wymogu przyzwoitej legislacji oraz zasady zaufania obywatela do państwa.

         
    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • VAT
    • Zmiany w warunkach zatrudnienia nauczycieli od 1 września 2025 r.
    • Deregulacja prawa gospodarczego i administracyjnego oraz doskonalenia zasad opracowywania prawa gospodarczego – co się zmieni
    • Czy ryczałt za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych podlega oskładkowaniu
    • Wskaźnik: Maksymalne miesięczne kwoty ryczałtu za używanie pojazdu w 2025 r.
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.