Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606715)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88754)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35850)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    31.07.2020

    Postanowienie SN z dnia 31 lipca 2020 r., sygn. I NSW 4977/20

    Sąd Najwyższy w składzie:

    SSN Mirosław Sadowski (przewodniczący, sprawozdawca)
    ‎SSN Paweł Księżak
    ‎SSN Oktawian Nawrot

    w sprawie z protestu wyborczego M.J. przeciwko wyborowi Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

    przy udziale

    1) Przewodniczącego Państwowej Komisji Wyborczej

    2) Prokuratora Generalnego

    po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w Izbie Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych w dniu 31 lipca 2020 r.,

    postanawia:

    pozostawić protest wyborczy bez dalszego biegu.

    UZASADNIENIE

    M.J., na podstawie art. 15 us.t. 2 ustawy z dnia 2 czerwca 2020 r. o  szczególnych zasadach organizacji wyborów powszechnych na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych w 2020 r. z możliwością głosowania korespondencyjnego (Dz. U. poz. 979, dalej „u.wyb. 2020”) wniósł protest przeciwko wyborom Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz wniósł o uznanie nieważności tych wyborów. W uzasadnieniu wnoszący protest wskazał, że  w  wyniku wprowadzenia ograniczeń związanych z zagrożeniem COVID-19 został pozbawiony możliwości osobistego udziału w spotkaniach umożliwiających mu kontakt z kandydatami na urząd Prezydenta RP. Powyższe skutkowało tym, że  musiał on polegać na stronniczych przekazach medialnych dotyczących kandydatów, co uniemożliwiło prawidłową ocenę stanu rzeczy. Nadto wnoszący protest stwierdził, że wprowadzenie powyższych ograniczeń skutkowało faktycznym wprowadzeniem stanu nadzwyczajnego, w wyniku czego termin wyborów – zgodnie z art. 228 ust. 7 Konstytucji – powinien zostać wyznaczony nie wcześniej niż po upływie 90 dni od dnia zakończenia stanu nadzwyczajnego Wobec powyższego, zdaniem wnoszącego protest, „wybory zarządzone postanowieniem Marszałka Sejmu z dnia 3 czerwca 2020 r. nie miały prawa się odbyć.”

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.