Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606716)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88754)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35850)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    31.07.2020

    Postanowienie SN z dnia 31 lipca 2020 r., sygn. I NSW 2466/20

    Sąd Najwyższy w składzie:

    SSN Marek Dobrowolski (przewodniczący)
    ‎SSN Adam Redzik (sprawozdawca)
    ‎SSN Maria Szczepaniec

    w sprawie z protestu wyborczego B. D.

    przeciwko wyborowi Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,

    z udziałem Przewodniczącego Państwowej Komisji Wyborczej i Prokuratora Generalnego
    ‎po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w Izbie Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych w dniu 31 lipca 2020 r.,

    pozostawia protest bez dalszego biegu.

    UZASADNIENIE

    I.

    B.D. (dalej: Wnoszący protest), 16 lipca 2020 r. wniósł protest przeciwko wyborowi Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: Prezydent RP), zarzucając rażące naruszenie przez Państwową Komisję Wyborczą (dalej: PKW) licznych przepisów ustawy z dnia 2 czerwca 2020 r. o szczególnych zasadach organizacji wyborów powszechnych na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych w 2020 r. z możliwością głosowania korespondencyjnego (Dz.U. 2020, poz. 979; dalej: u.wyb.2020) oraz Kodeksu wyborczego (dalej: k.wyb.) poprzez podjęcie w okresie od 3 czerwca do 13 lipca 2020 r. wielu uchwał. Wnoszący protest wyjaśnił, że ww. zarzut wynika z podjęcia przez PKW uchwały nr 129/2020 z 20 maja 2020 r. w sprawie stwierdzenia braku możliwości głosowania na kandydatów w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, w której została zastosowana błędna podstawa prawna oraz z wadliwego zarządzenia wyborów Prezydenta RP przez Marszałka Sejmu 3 czerwca 2020 r. Zarządzenie bowiem zostało wydane w oparciu o ww. uchwałę, która została podjęta z rażącym naruszeniem prawa. Samo zarządzenie rażąco naruszało również art. 128 ust. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: Konstytucja RP) oraz art. 289 § 2 k.wyb. – poprzez niewłaściwe zastosowanie art. 293 § 3 k.wyb.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.