Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606716)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88754)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35850)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    29.07.2020

    Postanowienie SN z dnia 29 lipca 2020 r., sygn. I NSW 1553/20

    Sąd Najwyższy w składzie:

    SSN Marek Dobrowolski (przewodniczący)
    ‎SSN Adam Redzik (sprawozdawca)
    ‎SSN Maria Szczepaniec

    w sprawie z protestu wyborczego L.H.
    ‎przeciwko ważności wyboru Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,

    przy udziale Przewodniczącego Państwowej Komisji Wyborczej i Prokuratora Generalnego,

    po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w Izbie Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych w dniu 29 lipca 2020 r.,

    pozostawia protest bez dalszego biegu.

    UZASADNIENIE

    I.

    L.H. (dalej: Wnoszący protest) 15 lipca 2020 r. wniósł protest przeciwko wyborowi Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: Prezydent RP), w którym sformułował następujące zarzuty:

    1.„naruszenie przepisów Konstytucji RP w zakresie ustanowienia terminu wyborów po upływie terminu ustalonego na dzień 10 maja 2020 r. w trybie postanowień art. 128 ust. 2 Konstytucji RP zatwierdzonej przez Suwerena w   powszechnym referendum stanowiącym, że ‹‹Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej zarządza Marszałek Sejmu na dzień przypadający nie  wcześniej niż na 100 dni i nie później niż na 75 dni przed upływem kadencji urzędującego Prezydenta Rzeczypospolitej, a w razie opróżnienia urzędu Prezydenta Rzeczypospolitej nie później niż w czternastym dniu po opróżnieniu urzędu, wyznaczając datę wyborów na dzień wolny od pracy przypadający w ciągu 60 dni od dnia zarządzenia wyborów››. Z uwagi na fakt, że przepisy Konstytucji ustalają tylko jeden termin wyborów, który nie  może być dowolnie przesuwany w okresie kiedy wybór dotyczy urzędującego prezydenta, z wyjątkiem przypadków określonych w  postanowieniach art. 131 oraz Rozdziału XI art. 228 i następne Konstytucji”.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.