Wyrok SN z dnia 27 października 2004 r. syg. III CK 410/03
Użycie cudzego znaku towarowego w celu reklamowym i informacyjnym jest dozwolone, jeżeli nie prowadzi do mylącego wrażenia o istnieniu gospodarczych powiązań pomiędzy uprawnionym ze znaku a używającym go w tym celu.
Sędzia SN Iwona Koper (przewodniczący)
Sędzia SN Teresa Bielska-Sobkowicz (sprawozdawca)
Sędzia SN Gerard Bieniek
Sąd Najwyższy w sprawie z powództwa „F.”, S.A. z siedzibą w T. i „F.A.”, S. A. z siedzibą w T. przeciwko Sławomirowi B. o zakazanie używania znaków towarowych i zadośćuczynienie, po rozpoznaniu na rozprawie w Izbie Cywilnej w dniu 27 października 2004 r. kasacji pozwanego od wyroku Sądu Apelacyjnego w Krakowie z dnia 12 marca 2003 r.
uchylił zaskarżony wyrok w pkt 2 i 3 i w tym zakresie przekazał sprawę Sądowi Apelacyjnemu w Krakowie do ponownego rozpoznania, pozostawiając temu Sądowi rozstrzygnięcie o kosztach postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 28 marca 2002 r. Sąd Okręgowy - Sąd Gospodarczy w Krakowie, uwzględniając powództwo „F.”, S.A. w T. i „F.A.”, S.A. w T. zakazał pozwanemu Sławomirowi B. używania znaków towarowych „F.”, „A.R.” i „L.” na budynkach centrali prowadzonej działalności gospodarczej, na budynkach oddziałów i przedstawicielstw oraz punktów serwisu samochodowego i w działalności reklamowej, nakazał opublikowanie w terminie 14 dni od uprawomocnienia się wyroku w ogólnopolskich dziennikach „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” oświadczenia o treści „Sławomir B., prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą >E.M.F.E.M.F.F.F.A.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty