Wyrok SN z dnia 14 stycznia 1997 r., sygn. I CKN 52/96
Rozpowszechnianie przez przedsiębiorcę informacji, że jest on wyłącznym dystrybutorem danego towaru nie stanowi reklamy. Wyłączona jest tym samym możliwość zakwalifikowania takiego działania jako czynu nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy, zwłaszcza reklamy wprowadzającej w błąd (art. 16 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Dz. U. Nr 47, poz. 211).
Przewodniczący: sędzia SN T. Żyznowski.Sędziowie SN: B. Czech, E. Skowrońska (sprawozdawca).
Sąd Najwyższy po rozpoznaniu w dniu 14 stycznia 1997 r. sprawy z powództwa U. (...) D. (...) Inc. - Spółka z o.o. w W. przeciwko D. (...) E. (...) P. (...) - Spółka z o.o. w W. o nakazanie i zapłatę kwoty 12 000 złotych na skutek kasacji powoda od wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 19 lipca 1996 r. sygn. akt (...)
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty