Postanowienie NSA z dnia 5 listopada 2021 r., sygn. III OZ 956/21
Odrzucenie skargi
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Jolanta Sikorska po rozpoznaniu w dniu 5 listopada 2021 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej zażalenia M. M. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z dnia 22 lipca 2021 r., sygn. akt II SAB/Ke 84/21 o odrzuceniu skargi M. M. na przewlekłe prowadzenie postępowania administracyjnego przez Komendanta Powiatowego Policji w Starachowicach w przedmiocie stanowiska zajmowanego w służbie czynnej w Policji postanawia: oddalić zażalenie.
Uzasadnienie
Postanowieniem z 22 lipca 2021 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny
w Kielcach odrzucił skargę M. M. na przewlekłe prowadzenie postępowania administracyjnego przez Komendanta Powiatowego Policji w Starachowicach w przedmiocie stanowiska zajmowanego w służbie czynnej w Policji.
W uzasadnieniu wskazał, że 24 maja 2021 r. M. M., były policjant Komendy Powiatowej Policji w Starachowicach, zwolniony ze służby w Policji z dniem 20 lutego 2009 r. na mocy rozkazu personalnego [...] Komendanta Powiatowego Policji w Starachowicach z dnia [...] lutego 2009 r., po wniesieniu ponaglenia, skierował do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach skargę na przewlekłe prowadzenie postępowania przez Komendanta Powiatowego Policji w Starachowicach w sprawie osobowej dotyczącej ostatnio zajmowanego przez niego stanowiska w służbie czynnej w Policji.
Skarżący nawiązał do postanowienia [...] Komendanta Wojewódzkiego Policji w Kielcach z dnia [...] maja 2021 r. będącego odpowiedzią na złożone przez niego ponaglenie na bezczynność (przewlekłe prowadzenie postępowania) Komendanta Powiatowego Policji w Starachowicach i podniósł, że nie zgadza się z zawartym w tym postanowieniu stanowiskiem, gdyż ustawa o Policji wskazuje w jakim przypadku komendant Policji może wydać jednostronny akt władczy o zmianie stosunku służbowego bez uwzględnienia interesu strony, a kiedy może wydać decyzję administracyjną po wszczęciu i przeprowadzeniu postępowania z czynnym udziałem strony. Zdaniem skarżącego, ustawa o Policji i k.p.a. "wskazują wymagalność wszczęcia postępowania administracyjnego i obowiązku zawiadomienia o jego wszczęciu strony co nastąpiło wydaniem rozkazu personalnego nr [...] z dnia [...] maja 2008 roku." M. M. powołał się na wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie sygn. akt II SA/Wa 2201/14 z 22 maja 2015 r., "gdzie w uzasadnieniu jednoznacznie jest wskazane gdyż rozkaz [...] w całości nie jest decyzją administracyjną", co organ pominął.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty