Wyrok NSA z dnia 11 maja 2021 r., sygn. I GSK 1916/18
Inne
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Barbara Mleczko-Jabłońska Sędzia NSA Dariusz Dudra Sędzia del. WSA Tomasz Smoleń (spr.) po rozpoznaniu w dniu 11 maja 2021 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej (...) wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 24 listopada 2017 r. sygn. akt V SA/Wa 2890/16 w sprawie ze skargi (...) na decyzję Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia (...) nr (...) w przedmiocie odmowy wypłaty dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od (...) na rzecz Ministra Rodziny i Polityki Społecznej 360 (trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 24 listopada 2017 r. sygn. akt V SA/Wa 2890/16 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę(...) z siedzibą w (...) na decyzję Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia (...) nr (...) w przedmiocie odmowy wypłaty miesięcznego dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych za wrzesień 2015 r.
Sąd I instancji orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym:
Decyzją z (...) znak: (...) Prezes Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (dalej: "Prezes PFRON") odmówił wypłaty dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych za okres wrzesień 2015 r., na skutek wniosku przekazanego przez stronę za pośrednictwem Systemu Obsługi Dofinansowań i Refundacji do PFRON.
W uzasadnieniu decyzji organ I instancji wskazał, że analiza złożonych przez stronę dokumentów finansowych wykazała, iż subskrybowany kapitał spółki na dzień 30 września 2015 r. wynosił 51 000,00 zł a spółka nie posiadała rezerw. Zakumulowane straty stanowiły sumę straty z lat ubiegłych w wysokości 824 317,18 zł i straty z okresu 01-09/2015 w wysokości 231 182,73 zł. Z uwagi na brak rezerw zakumulowane straty w kwocie 1 055 499,91 zł tworzyły ujemną skumulowaną kwotę, która stanowiła 2069,61% subskrybowanego kapitału zakładowego. Ponadto organ I instancji wskazał, że z danych finansowych przedstawionych przez stronę wynika, że zobowiązania spółki przewyższyły wartość aktywów i fundusz własny przyjął wartość ujemną. W związku z powyższym, w ocenie organu pierwszej instancji, strona na dzień złożenia wniosku Wn-D za wrzesień 2015 r. spełniła przesłanki wynikające z art. 2 pkt 18 lit. a) i c) rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26 czerwca 2014 r., str. 1; dalej: "rozporządzenie nr 651/2014"), a tym samym pomoc publiczna w postaci dofinansowania do wynagrodzeń za ww. miesiąc, zgodnie z art. 48a ust. 3 pkt 1 ustawy z 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r., nr 127, poz. 721 ze zm., dalej jako: "ustawa o rehabilitacji") nie może zostać udzielona.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty