Wyrok NSA z dnia 16 lipca 2020 r., sygn. I GSK 570/20
Środki unijne
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Henryk Wach Sędzia NSA Piotr Pietrasz (spr.) Sędzia del. WSA Marek Sachajko po rozpoznaniu w dniu 16 lipca 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Zarządu Województwa L. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 30 stycznia 2020 r. sygn. akt III SA/Lu 678/19 w sprawie ze skargi Fundacji R. L. w L. na rozstrzygnięcie Zarządu Województwa L. z dnia [...] listopada 2019 r. nr [...] w przedmiocie negatywnej oceny projektu 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od Zarządu Województwa L. na rzecz Fundacji R. L. w L. kwotę 240 (dwieście czterdzieści) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie wyrokiem z dnia 30 stycznia 2020 r., sygn. akt III SA/Lu 678/19 po rozpoznaniu skargi F. R. L. z siedzibą w L. na rozstrzygnięcie Zarządu Województwa L. z dnia [...] listopada 2019 r., nr [...] w przedmiocie dofinansowania projektu: w pkt I. stwierdził, że ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo i naruszenie to miało istotny wpływ na wynik oceny; II. przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia przez Zarząd Województwa L.; III. zasądził od Zarządu Województwa L. na rzecz F. R. L. z siedzibą w L. kwotę 680 zł (sześćset osiemdziesiąt złotych) z tytułu zwrotu kosztów postępowania.
Od przedmiotowego wyroku Zarząd Województwa L. złożył skargę kasacyjną, zaskarżając powyższy wyrok w całości. Zaskarżonemu wyrokowi zarzucił:
3. naruszenie następujących przepisów prawa materialnego:
1) wymogu zawartego w rozdziale 6.1.3. ust. 11 Regulaminu Konkursu nr RPLU.11.03.00-IZ.00-06-001/18 w brzmieniu: "Wnioskodawca przesyła do IOK pisemne wyjaśnienia, termin liczony jest zgodnie z art. 57 § 1, 4 ,5 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256, dalej: k.p.a.) Skutkiem niezlożenia przez wnioskodawcę pisemnych wyjaśnień we wskazanym terminie, przy jednoczesnym braku złożenia skorygowanego wniosku w terminie, oznacza, że wynik negocjacji jest negatywny, a tym samym negatywna ocena projektu.", w zw. z art. 37 ust. 1 oraz art. 41 ust. 1 i ust. 2 pkt 4 i 5 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2018 r., poz. 1431, z późn. zm., dalej: u.z.r.p.), poprzez jego błędną wykładnię i w jej konsekwencji przyjęcie, iż przedmiotowy wymóg nie odnosi się do doręczenia składania przez wnioskodawcę skorygowanych wniosków na etapie negocjacji, podczas gdy prawidłowa wykładnia przedmiotowego wymogu prowadzi do wniosku, iż do zachowania terminu na złożenie skorygowanego wniosku stosuje się sposób określony w art. 57 k.p.a.).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty