Wyrok NSA z dnia 24 października 2019 r., sygn. I GSK 1427/18
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Grzelak (spr.) Sędzia NSA Hanna Kamińska Sędzia del. WSA Piotr Kraczowski Protokolant Bartosz Barczyk po rozpoznaniu w dniu 24 października 2019 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej C.V. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 1 grudnia 2016 r. sygn. akt I SA/Sz 1067/16 w sprawie ze skargi C.V. na decyzję Dyrektora Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Szczecinie z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie wpisu do ewidencji producentów rolnych 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od C.V. na rzecz Dyrektora Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Szczecinie kwotę 360 (słownie: trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie (dalej również jako: "WSA") wyrokiem z 1 grudnia 2016 r., sygn. akt I SA/Sz 1067/16 oddalił skargę
C.V. (dalej: "skarżący") na decyzję Dyrektora Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z [...] nr [...] w przedmiocie wpisu do ewidencji producentów rolnych.
Sąd I instancji orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:
Na podstawie wniosku C.V. z 14 maja 2008r., Kierownik Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Białogardzie (dalej: "organ I instancji" "Kierownik Biura") dokonał wpisu C.V. do krajowego systemu ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności nadając numer [...].
Następnie, po przeprowadzeniu postępowania wszczętego z urzędu w celu uchylenia czynności materialno-technicznej, polegającej na wpisaniu do ewidencji producentów, decyzją z [...] organ I instancji uchylił czynność materialno-techniczną w postaci wpisu Strony do krajowego systemu ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności oraz odmówił dokonania wpisu do tej ewidencji. Decyzja ta została utrzymana w mocy decyzją Dyrektora Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego ARiMR z [...] Organ uznał, że skarżący nie spełnił ustawowych przesłanek wpisu do ewidencji producentów na podstawie art. 3 ust. 1-3 oraz art. 12 ust. 3-5 ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz wniosków o przyznanie płatności (Dz. U. z 2012 r., poz. 86, dalej: "u.k.s.e.").
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty