05.12.2019

Wyrok NSA z dnia 5 grudnia 2019 r., sygn. II GSK 621/19

Wznowienie postępowania sądowoadministracyjnego

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Wojciech Kręcisz (spr.) Sędzia NSA Małgorzata Rysz Sędzia del. WSA Tomasz Smoleń Protokolant Anna Fyda- Kawula po rozpoznaniu w dniu 5 grudnia 2019 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi A. Spółki jawnej w B. o wznowienie postępowania zakończonego wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 12 czerwca 2014 r. sygn. akt II GSK 574/13 w sprawie ze skargi kasacyjnej A. Spółki jawnej w B. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 4 października 2012 r. sygn. akt VI SA/Wa 1419/12 w sprawie ze skargi A. Spółki jawnej w B. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2012 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym 1. wznawia postępowanie zakończone wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 12 czerwca 2014 r. sygn. akt II GSK 574/13; 2. uchyla wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 12 czerwca 2014 r. sygn. akt II GSK 574/13; 3. uchyla wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 4 października 2012 r. sygn. akt VI SA/Wa 1419/12; 4. uchyla decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2012 r. nr [...] oraz poprzedzającą ją decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] marca 2012 r. nr [...]; 5. umarza postępowanie administracyjne;

Uzasadnienie

Naczelny Sąd Administracyjny wyrokiem z dnia 12 czerwca 2014 r., sygn. akt II GSK 574/13 oddalił skargę kasacyjną A. Spółki jawnej w B. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 4 października 2012 r., sygn. akt VI SA/Wa 1419/12 w sprawie ze skargi A. Spółki jawnej w B. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2012 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym.

Z uzasadnienia wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego wynika, że w dniu 9 czerwca 2011 r. na drodze powiatowej nr [...] w [...] przeprowadzono kontrolę drogową pojazdu marki MAN o nr rej. [...] z naczepą o nr rej [...] kierowanego przez Ł.D., którym wykonywano przewóz ładunku (odpady) z Niemiec do Polski w imieniu i na rzecz Spółki. Podczas kontroli poddano pojazd ważeniu w punkcie przystosowanym do statycznego ważenia pojazdów znajdującym się przy drodze krajowej nr [...] w [...]. Zadeklarowana masa przewożonego ładunku, zgodnie z dokumentem przewozowym (CMR) wynosiła 20.800 kg. Za pomocą wag statycznych skontrolowano naciski osi i masę całkowitą zespołu. Wykazała ona (po odjęciu 200 kg i 2 %), że nacisk osi pierwszej pojedynczej nienapędowej pojazdu silnikowego wyniósł 6,76 tony, osi drugiej pojedynczej napędowej pojazdu silnikowego - 9,7 tony, osi trzeciej potrójnej nienapędowej naczepy - 18,81 tony; rzeczywista zaś masa całkowita wyniosła 35,27 tony. Kierowca nie żądał ponownego zważenia zespołu pojazdów.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp