03.12.2018

Wyrok NSA z dnia 3 grudnia 2018 r., sygn. I GSK 2614/18

Środki unijne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Henryk Wach Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz Sędzia del. WSA Tomasz Smoleń (spr.) po rozpoznaniu w dniu 3 grudnia 2018 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Gminy A. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 28 lutego 2018 r., sygn. akt III SA/Lu 581/17 w sprawie ze skargi Gminy A. na rozstrzygnięcie Zarządu Województwa Lubelskiego z dnia [...] września 2017 r., nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania pomocy finansowej z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od Gminy A. na rzecz Zarządu Województwa Lubelskiego kwotę 240 (dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 28 lutego 2018 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie po rozpoznaniu sprawy ze skargi Gminy A. na rozstrzygnięcie Zarządu Województwa Lubelskiego z dnia [...] września 2017 r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania pomocy na cel objęty PROW na lata 2014-2020 oddalił skargę.

Sąd I instancji orzekł w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Gmina A. złożyła wniosek z dnia [...] maja 2017 r. o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność, objętego PROW na lata 2014 - 2020, w ramach naboru organizowanego przez Lokalną Grupę Działania "Razem ku lepszej przyszłości".

Rozstrzygnięciem z dnia [...] września 2017 r. nr [...] Zarząd Województwa Lubelskiego poinformował Gminę A., że odmawia przyznania pomocy. W uzasadnieniu organ wyjaśnił, że projekt zatytułowany "Kapral na czterech łapach - historie mniej znane. Rozwój potencjału turystycznego Gminy A." miał na celu wzrost potencjału turystycznego Gminy A., poprzez budowę nowej infrastruktury turystycznej. Operacja miała być realizowana w zakresie dotyczącym "budowy lub przebudowy ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej". Organ podał, że z analizy wniosku o przyznanie pomocy wynika, że przedmiotowa operacja nie stanowi budowy infrastruktury turystycznej. Infrastrukturą turystyczną są wszelkiego rodzaju obiekty oraz urządzenia turystyczne, które mają na celu służenie przyjeżdżającym na dany obszar turystom, zaspokajaniu ich potrzeb związanych z bierną oraz aktywną turystyką. Na infrastrukturę turystyczną składa się: baza noclegowa, baza gastronomiczna, obiekty sportowe, obiekty kultury lub szlaki piesze, rowerowe oraz inne trasy. W związku z powyższym zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" objętego PRO W na lata 2014 - 2020 (Dz. U. z 2017 r. poz. 772 z późn. zm.), operacja nie wpisuje się w zakres niezbędny do przyznania pomocy na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty